Nieuws-update juli 2021

Eindelijk…
De zomervakantie staat op het punt van aanbreken en wat hebben we hier naar uitgekeken. En wat zul jij er ook naar verlangen: even geen thuis-studie, even geen ‘docent spelen’, even geen teams-meeting… en zo kunnen we nog wel even door gaan. En ja, wat is ons leven overhoop gehaald door de ontwikkelingen rondom Covid-19.

Corona en dan?
Velen zijn gevaccineerd maar nog steeds zijn we niet verlost van het virus. De grote vraag is dan ook: is Corona definitief te verslaan? Of moeten we ons realiseren dat er altijd bedreigingen zullen zijn?

Een aantal zaken willen we nog graag bij jou onder de aandacht brengen. We houden het kort!

Gezinshuispakketpolis

  • Steeds vaker zien we personeel bij een gezinshuis. Dat betekent dat de huidige dekkingen, vooral rondom aansprakelijkheid en rechtsbijstand, niet meer volstaan. We hebben adequate oplossingen maar we zien hierdoor ook stevige premie-aanpassingen. Vergeet hierbij ook niet dat er sprake kan zijn van loondoorbetalingsplicht en mede hierom een Verzuimverzekering aan de orde kan zijn.

  • Het hebben of houden van grootvee zoals paarden of pony’s in het kader van een gezinshuis blijkt een hekel punt. Na uitvoerig overleg hebben wij een akkoord van de verzekeraar dat de aansprakelijkheidsverzekering dekking kan bieden MITS er een gediplomeerd instructeur (KNHS) aanwezig is. Dat betekent wèl dat de verzekering moet worden aangepast en dit ook premie-consequenties heeft.

  • Heeft u een huurwoning? Let er dan op dat u mogelijk verbeteringen o.i.d. heeft aangebracht die voor uw rekening komen. Hiervoor is een Huurdersbelangverzekering een prima optie. Kijk dan ook naar de glasverzekering. Voor wiens rekening komt herstel?

  • Kostbare inboedel is buitenshuis niet of nauwelijks verzekerd. Loop nog eens een rondje in de tuin en beoordeel zelf welke maatregelen te nemen zijn om schade, bijvoorbeeld door diefstal, te voorkomen of te beperken.

  • Werken er vrijwilligers in jouw gezinshuis? Hou er dan rekening mee dat ons pakket voorziet in een dekking voor 3 vrijwilligers. Wel is de voorwaarde dat er specifieke afspraken zijn gemaakt met deze vrijwilligers.

  • In een recente kwestie ontstond er onduidelijkheid over de reikwijdte van de Extra Kosten dekking. Deze verzekering dekt de gemaakte extra kosten t.g.v. een gedekte calamiteit en niet bijvoorbeeld gederfde inkomsten.


Arbeidsongeschiktheid
Op onze site kan eenvoudig zelf een AOV worden afgesloten. We zien steeds vaker dat de keuze valt op de ‘5-jaars AOV’. Een slimme keuze! Vanaf 1 januari 2021 geldt voor alle varianten de voorwaarde dat er tenminste binnen 3 jaar een SKJ-registratie moet zijn. Dat betekent concreet dat na 3 jaar, bij het niet hebben van deze registratie, de mantelvoorwaarden komen te vervallen (5% korting en beroepsklasse 2).

Heb je vragen n.a.v. het hierboven genoemde zoek dan gerust contact met ons. Samen zoeken we dan naar de beste oplossing.

Tot slot

  • Ga je als gezinshuisouders wel eens samen op reis (zonder de gezinshuis-kinderen) weet dan dat er een speciale dekking te verkrijgen is als je onverhoopt terug naar huis moet.
  • Schade..? Stuur dan een e-mail naar schade@jjmeijer.nl.
  • 2x per jaar sturen wij een mutatieformulier. Daarmee spelen we in op de mutaties binnen jouw gezinshuis.
  • Heb je al gekeken naar de app van AssuradeurenGilde die te downloaden is? Ga dan naar de Play Store of App Store om Mijn Polismap te installeren.
  • Ook behoefte aan de beste dekking op de rechtsbijstandverzekering? Check dan jouw polis of Module D is meeverzekerd.
  • Samen met jouw intervisiegroep het thema ‘continuïteit van jouw onderneming’ bespreken? Laat het ons dan weten via gezinshuis@jjmeijer.nlof bel 038-4774056.
  • Meer dan 2 privé verzekeringen betekent een additionele serviceovereenkomst tegen gunstige condities.
  • We zijn altijd op zoek naar tips of opmerkingen aangaande ons pakket. Laat ons dit dan s.v.p. weten. Wij zullen dan kijken wat we hiermee kunnen doen.
  • Soms krijgen we nog een vraag over het hoe en waarom van de serviceovereenkomst. Heel in het kort: je betaalt deze vergoeding voor onderhoud, service en diensten betrekking hebbend op de financiële risico’s die verband houden met jouw gezinshuis. Van de verzekeraar ontvangen wij een minimale vergoeding door het grotendeels vervallen van de provisie.

Meer in deze categorie:


Meer weten of persoonlijk advies?

Persoonsgegevens
 ,  Aanpassen?
Opzoeken adres gegevens mislukt Handmatig invoeren?
Vraag/opmerking

Shelter Advies maakt gebruik van cookies op haar website Accepteren Meer informatie